Beslutsångest

Beslutsångest


Dessa jävla tankar mellan liv & död

Ska jag vara snäll eller dela ut en käftsmäll?

Måste jag vara stark eller kan jag visa mig svag? Vara ärlig eller köra på ett lögndrag?

Gillar jag förhållanden eller gillar jag mingel, är jag kär eller bör jag vara singel?

De flesta killar gillar tjejer, är det ömsesidigt eller gillar dem andra grejer?

Gillar jag lite större flickor eller föredrar jag vandrande tändstickor?

Ska jag slösa eller spara och vem vill jag egentligen vara?

Klicka på den röda knappen eller svara? Det är ju den där jobbiga Sara..


Ska jag jobba och plugga eller bli lågrankad som sugga?

Ska jag kämpa och göra det jag kan eller låta arbetsförnedringen sänka mitt värde som man?

Ska jag rösta på de blåa eller röda eller skänka en peng till de utan föda?

Ska jag bry mig om politiken, eller låta andra bry sig om skiten?


Ska jag lugnt fira mitt nya jobb eller ska jag gå ut för att spela snobb?

Ska jag ta den där sista bärsen, för att sedan ramla ner i vassen?

Eller ska jag visa mig intellektuell och mogen för att imponera på krogen?

Den chansen kanske redan är förstörd, men vad gör det att gå med ryktet som ”störd”?


Ska jag ta det lugnt och glida eller bör jag framtidsplaner smida?


I livet står man inför beslut jämnt och ständigt, man påverkas av det som tycks vara ”händigt”.

Personligen tycker jag att man ska göra som man vill, hellre än att för andra göra sig till.

Glada läsare eller gnällare, här nedan följer en tankeställare!

Hur gör du i t.ex. arga situationer? Håller du dig lugn eller vågar du visa irritationer?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0