Glädje

Hej glatt folk! Hoppas ni förstår utan tolk.

Jag skriver här en text om vad som gör mig glad, ifrån det som en gång skulle bli huvudstad.

Jag tänkte växla med lite gladare rim, så ni inte tror att jag lyssnar på HIM.

Det finns till lycka många faktorer, ett exempel är en bra moder.

Vissa älskar EPA-traktorer medan andra gillar träningsmetoder.

En del hittar lycka, genom att sprutor trycka.

Andra finner sin ro, genom att ge bort sin tro.

Jag respekterar alla religioner men för mig är det döden för flera miljoner.


Det som får mig att stor lycka finna är att ligga tätt intill en vacker kvinna.

Något annat som får min tid att rinna är att spela poker och ständigt vinna.

Vinst i poker är inte om något jag skryter, för jag vill inte lura in folk i mina myter.

En hobby jag har är amerikansk fotboll, dock har folket här ingen koll.

För de jag flest känslor känner är självklart familj och vänner.

De ger mig kraft att klara vinterdvalan, utan att hamna längst ner på må-illa-skalan.

En annan sak som gör mig gladsint, är att dränka mig i drycker som absint.


Det finns många typer av individer, många är glada medan andra lider.

Det finns många som njuter, när dem på oskyldiga skjuter.

Man kan av sanningen börja rycka, med det finns faktiskt de som gillar att stycka.

Jag mår bra av att se glada människor, speciellt de som vågar visa känslor.

Jag ogillar den typiska fröken, som tror hon är sista coca-colan i öken.

Jag ogillar även de som snålar på varje öre, för att sedan sluta hängda på ett snöre.

Jag blir gladare av den snygga tjejen, som kan hela kärleksgrejen.

Att vara snäll, ödmjuk och jordnära skapar en människa med stor ära.


Man mår bra av att åka till andra länder för att sola och bada vid fina stränder.

Många passar även på att hitta galenskap, genom att köpa sexuella kap.

Glädjeflickor från olika länder gör att till och med den gamle tänder.

Nu ska jag återigen vara positiv, och glädja mig av att jag inte bär på HIV.

Jag är glad i min vardag och älskar att skratta, detta är väldigt lätt att underskatta.

Folk gillar att man är dämpad och inte sticker ut, det är därför jag inte kommer få någon tyst minut.

Jag ger ett leende till folk som möter mig väl, resterande får ett taskigt farväl.


Kommentarer
Postat av: malle

nice dude, nästan så det smittar av sig! "Jag respekterar alla religioner men för mig är det döden för flera miljoner." bra snack!



2011-11-01 @ 19:23:28
Postat av: Kitty

"Jag ogillar den typiska fröken, som tror hon är sista coca-colan i öken". Hade det funnits en "gilla"-knapp så... Imponerad av dina rimmande texter och din förmåga att förmedla känslor. Just saying.

2011-11-02 @ 08:43:44
URL: http://www.kittonia.se
Postat av: Ville

Tackar!

Kul att få uppskattning, fortsätt kritisera och vet ni nån som behöver en tankeställare så sprid gärna!

2011-11-02 @ 12:18:12
Postat av: Stephaniesmat

Nedrans vad duktig du är på att skriva!! Keep up the good work ;)

2011-11-02 @ 15:26:00
URL: http://stephaniesmat.blogg.se/
Postat av: Ville

Tack! :)

2011-11-03 @ 22:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0