Jag vill...

Jag vill blunda, ta på mig luvan och känna mig lika instängd som chilenarna i gruvan.
Jag vill stödja rosa bandet och skrika: "Fler friska bröst i landet!"
Jag vill fly all jävla dilemma och kunna känna mig som hemma.
Jag vill minska antalet mord och lämna ett avstamp på vår jord.
Jag vill visa att allt inte är förgivet och hjälpa de som har det svårt i livet.
Jag vill utnyttja min frihet och sprida allt jag vet.

Jag vill hitta min perfekta fru och bli en sexguru.
Jag vill hamna i helvetet bland Hitler och andra massmördare för att sedan tortera dessa hatskördare.
Jag vill kastrera pedofiler och försöka förändra ondskans profiler.
Jag vill i pengakåta banka in vett och visa att det inte alltid är rätt.
Jag vill visa att känslor är mycket mer värda och att hat går att åtgärda.
Jag vill aldrig släppa kontakten med mina vänner och fortsätta visa vad jag känner.

Det finns mycket man i detta livet vill, men ibland räcker inte kraften till.
Man bör ta åt sig alla goda råd man får och våga säga emot de som stadigt står.
Man väljer till stor del själv vem man vill vara. Hur har du valt att ondska besvara?

Kommentarer
Postat av: Ghandi

Hata inte hatarna för du blir du det du avskyr. Säger inte att det är lätt, eller vad som är rätt, bara att göra som dem man avskyr, det är snett. Istället för en sista-minuten-resa kanske vi ska skrika budskap tills våra halsar är hesa? Varför fly istället för att bry? Kanske skriva musik, eller öppna ett öppet fik? Utan att göra skillnad på status, klass och kön och till och med jobba utan lön? Hur som helst, skönt att du känns så frälst tack för denna text, all respext! ;P GL&HF unge will-i-am!

2011-11-25 @ 12:24:56
Postat av: Ville

Du försöker dig på något svårt men din tanke är god, du måste lära dig att använda rätt ord.

Du måste hålla det smidigt och kompakt för att läsaren ska hitta en viss takt.

Jag tror icke att dina päron är dina försörjare men du ligger ändå på nivån: nybörjare.

Kul att du uppskattar detta stycke och att det inte var för hårt för ditt tycke.

Ha de gott!

2011-11-25 @ 17:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0