Mitt i all flyttångest


Flytt hit och flytt dit, vart man än bor mår man ändå skit.

Vart finns lyckan? Snälla visa mig dit!

Det kvittar om jag bor i ett ruckel eller en lyxsvit,

mot alla farande tankar hjälper endast starksprit.



Jag vill lära känna mig själv, veta vem jag är.

Veta vilka synder jag bär och vad jag gör här.

Vi söker ständigt svar på dessa frågor, det sägs att man kommer till himmelen eller bränns upp av lågor.

Frågan är vad som är sant, jag vill inte lägga tron på någon religiös tant.

Jag behöver inte Jehovas vittnen i mitt liv, jag tycker mest dem slösar på saliv.

Jag tycker synd om de stackare, som blivit grundlurade av religiösa skitsnackare.

De behöver inte berätta vart jag står, det viktigaste för mig är hur jag mår.

För dig som än inte funnit ljuset, kan dem visa bilder på paradiset.

Kan dem hjälpa dig att hitta dit? Nej, för allt dem säger är finslipad skit.



Andra som kan få folk att lida, är politiker som är psykiskt invalida.

Dom tycker att allt är brilliant, men varför slänga så mycket pengar på allt militant?

Militant är synonym till vuxet fjant.

Att ta en genväg i livet genom att spela hård är inget som gör en man till lord.

Vettigare vore att lägga dessa pengar på en fritidsgård eller satsa på bättre vård.



I min värld hittar jag inget lagom, känslorna gillar att åka slalom.

Det finns mycket lyckliga moment, men det dåliga återkommer jämnt.

Det som gör mig glad är familj, vänner och närstående men inte ens dessa kan sudda mitt illamående.



Jag yttrar mig genom texter medan andra föredrar att röka gröna växter.

Många känner sig med pulver starkare, jag ogillar dock dessa knarkare.

Att hålla hälsan i trim och inte rökt en cigg, innebär inte att jag får fler ligg.

Att få ligga mycket får mig att känna mig fantastisk.

Detta var dock ingen sanning utan jag var mest sarkastisk.



Nu är det meningen att jag ska sluta skriva, men detta är mitt sätt att tiden fördriva.

Jag skall nu lägga mig i denna dystra lägenhet och fortsätta grubbla på min karriär som poet.

Den starka drickan fick mig ikväll att slappna av, det är inte varje natt man kan vara sömnens slav.

Detta innebär för mig en stor lycka och kan morgondagen positivt smycka.

Jag tackar härmed för mig och önskar en godnatt för såväl kille som tjej.


Kommentarer
Postat av: JohannaBladh

HAHAHAHAHAAHAHAHA

2011-10-24 @ 16:02:36
Postat av: JonatanMårtensson

Detta var djävulskt bra skrivet. Jag hittar mycket sanning och mycket man kan känna igen. Du är nog lite poet du;) keep it up!

2011-10-24 @ 17:10:04
Postat av: trololol

HAHAHAHHA

2011-10-24 @ 20:08:17
Postat av: hermana

que talento! escribes muy bien y con mucha gracia! sigue escribiendo,me senti identificada en mucho de lo q esta ahi, seguire tu blog, :)

2011-10-24 @ 20:25:19
Postat av: Ville

Tackar! Fortsätt läsa så ska jag försöka att ej göra er besvikna :)

2011-10-24 @ 22:36:09
Postat av: Sara

Vad du var duktig på att rimma! Har du någon sång röst? eller det behövs inte haha börja rappa bli rik och give me some money =) Peace&Love

2011-10-25 @ 13:19:26
Postat av: Ville

Haha Sara!

Har ingen bra sångröst, med modern teknik kan vi hamna bland guld och bröst.

Vi kan få 50 och alla andra rappare att framstå som ett gäng tattare.

2011-10-25 @ 16:33:14
Postat av: W.E

Underbart att du fått upp intresset för skrivandet :)

Väl skrivet.

Keep it up inbrotto!

2011-10-26 @ 00:48:40
Postat av: WSY

Tack ranka, tänkte komma ifatt dig lite så vi kunde skapa något ihop sen! :) haha

2011-10-26 @ 02:09:20
Postat av: FM - Christoball

King ju!

2011-11-03 @ 12:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0