Egyptenresan del I

Resan började med en klassisk evighetsfärd, den där i bilen till flygplatsen som  knappt besväret är värd.

Man passerar med skakande ben både Kristianstad och Lund för att slutligen nå Malmö flygplats, vissa säger att detta skakande beror på att man inte fått lägga en sats.

Nästa steg i resan var att checka in, checka ut och visa sitt vidriga passkort, man känner alltid nerver inför detta som om man något brottsligt gjort.

Att gå förbi den där äckliga metalldetektorn som jämnt piper,  är för mig lika kränkande som att ignorera mina principer.

Har man otur så blir man ännu mer förnedrad genom att de gräver hejvilt i din väska, då kan jag lova att man med tunga steg får träska.

När jag mellanlandade på en resa i London blev det disco på grund av tullens blåa varningslampa, då började folk titta ner på mig som om jag vore någon slags underground-slampa.


Trots all den långa väntan med nerver och en mage som pirrade, nådde vi tillslut landet där alla låglivade stirrade.

Landet var Egypten och grattis till er som gissade rätt, vi hamnade på ett ganska bra hotell med all inclusive, alltså slapp jag att tigga mig mätt.


Vi fick hjälp med väskorna upp och som den idiot man är tänker man ”Fan va schysst”, till ens besvikelse märker man dock sedan att ens plånbok blivit kysst.

Med detta menar jag att bärandet av väskor inte var någon trevlig tjänst, utan snarare att de tyckte vår studentekonomi glänst.

Man såg på betjänten att han av sin dricks blev väldigt besviken, när vi sedan gav han en peng till var det som att tysta publiken.

På hotellet fanns det nästan bara feta, äckliga och korkade ryssar, detta märkte vi redan från början när de började slänga kyssar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0