Egyptenresan del II

När vi anlänt till våran destination passade vi på att ta vara på solen, detta gjorde vi genom att spela volleyboll och dricka drinkar vid poolen.

Självklart gav vi oss även ut på andra roligare äventyr, att åka fyrhjuling genom öknen var en färd som inte var alltför dyr.

Vid hotellets frukostbuffé var det jämnt en massa feta gubbar som spelade viktiga i slips, vi ville ifrån den vardagen så vi snorklade, efter att ha hört andras tips.

För oss turister är det nästan ett måste att rida kamel, när det var barn som slavade kändes det dock fel.


Vi hälsade även på ett slags ökenfolk som gjorde bröd av kamelskit, jag kan tänka mig att detta på deras CV är en stor merit.

Bland detta folket fanns små flummiga barn som vardagen färgar, man kunde tro att man fått en date med kalle och chokladfabrikens dvärgar.

Det sägs att detta folket året runt i öken bor, det förvånade mig även att  ökenflickorna besteg berg utan skor.


Om man i sverige gillar att röka gräs är man oftast lite diskret, i Egypten känns det lika lagligt som att i Sverige ligga med en get.

Jag förstår inte hur majoriteten av folket med gott samvete kan röka, när de är livrädda för satan om de en fredagskväll vill kröka.

Typiskt egyptier är även att dag in och dag ut röka pipa, enligt mig har de en och annan hjärncell att slipa.

Att röka vattenpipa är trevligt men efter ett tag inte så speciellt, för egyptierna är det lika spännande som att korsa ett minfält.


Vi träffade under vår resa en hel del original, en av dom var ägaren till hotellets lokal.

Jag har nog aldrig hört något härligare skratt, jag tror alla pengarna har spelat hans hjärna ett spratt.

På hotellet var han utan tvekan den med mest respekt, det märktes när han lämnade nycklar på bordet lite fräckt.




Fortsättning följer...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0