Valborg- Meningsfullt eller Meningslöst?

Detta datum firar man att den kalla vintern har övergått till sveriges skitzofreniska vår och man firar även att landets kändaste dyslektiker fyller år.

Förr i tiden brände man de tänkbara häxorna på bål och på morgonen blir man väckt av marinkårens musik som inget öra tål.

Cirkusmusik efter en sömnlös natt är något som får mig att knäsvag falla, de som är lyckligast av musiken är nog de som under gårdagen sänkte några kalla.

 

Perfekt såhär när man får chansen att vara ledig och skallen bankar, jag tackar för evigt vår överbetalda kung som påminde mig om att till honom dedikera mina tankar.

Undrar om konungen också blir väckt av denna vackra stämma eller om han sov på stripklubb där han känner sig som hemma.

En annan grej man gör är att protestera för högre löner, vilket aldrig blir av. Trots en årlig protest förblir du statens slav.

 

I utbyte mot en godis påse sjunger barn vackra visor vid eldens låga, vissa ser det som ljuvligt medan andra som en plåga.

Jag kan erkänna, jag har själv för denna godispåse sjungit, men då var jag tjock och hade inte en meter i onödan sprungit.

 

Typiskt unga är att under valborg dricka i nästan ett dygn, detta slutar med att en högre procent får sy stygn.

Inom Sverige är ett populärt resmål parken i Lund, hit kommer man för att knöla ihop sig som zigenare och inte sova en blund.

Detta är nog roligt tills man finner total panik efter en stund, det är ungefär samma känsla som när man upptäckte att jorden var rund.

 

Det bästa firandet enligt många är med kära och god mat, andra älskar parkenupplevelsen med öl från fat.

Jag själv trivdes med en nykter dag ute i naturen, det var total avslappning efter att ha suttit fängselburen.

Jag hoppas ni alla haft en trevlig och givande valborg hur ni än valt att fira, vissa gillar som sagt att avnjuta sin ledighet medan andra vill slira.

Detta bevisar att vi ständigt står inför beslut och inte alla är lätta, jag trycker inte ner någon eller säger vad som är det rätta.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0